wtorek, 26 czerwca 2012

Chlebek bananowy

 Zawsze zastanawiałam się co takiego jest w chlebku bananowym, że gości na każdym blogu i od jakiegoś czasu jest hitem. Kiedyś zrobiłam jakieś babeczki, czy pancakes z bananem i w ogóle mi nie szły, więc myślałam że spróbuję go upiec, ale bez większego entuzjazmu. Chociaż gdzieś w głębi miałam nadzieję, że będzie lepsze niż moje oczekiwania i tak było. Było, bo już go nie ma. Zniknęło w 24 h.
To ciasto jest rewelacyjne, a w dobrym gronie, przy kawie smakuje najlepiej.

Przepis wzięłam z pierwszej propozycji w googlach Życie w apetycie trochę zmieniając.

Składniki:
80 g suszonej żurawiny (z barku żurawiny dałam rodzynki sułtańskie)
50 ml rumu ( u mnie likier amaretto)
185 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka kakao
100 g mlecznej czekolady
125 g masła, roztopionego i ostudzonego
150 g cukru
2 jajka
300 g bananów
40 g orzechów włoskich, drobno pokrojonych

-papier do pieczenia
-forma keksowa o wymiarach: 25cm x 10cm x 7 cm

Sposób przygotowania:
Żurawinę (u mnie rodzynki) przełożyć do garnuszka, zalać rumem i zagotować i gotować przez pół minuty. Szczelnie przykryć i pozostawić do napęcznienia żurawiny, odcedzić ( ja resztę dolałam do ciasta żeby cukier się łatwiej rozpuścił).
Włączyć piekarnik i nagrzać do temp. 170 ºC.
Formę keksową szczelnie wyłożyć papierem do pieczenia (zarówno dno jak i boki).
Do dużej miski wlać roztopione masło, dodać sól i cukier, utrzeć mikserem do momentu rozpuszczenia cukru. Teraz kolejno dodawać jajka, ciągle ucierając.
Wmieszać rozgniecione banany (ja zmiksowałam blenderem - żyrafą). Odmierzyć mąkę, dodać proszek do pieczenia, sodę i kakao - przesiać i wsypać do miski po czym dokładnie wymieszać. Dodać rozdrobnione orzechy, czekoladę (każdą kostkę kroję na 9 lub 6 kwadracików) i żurawinę (rodzynki).
Mieszać można mikserem w wkładkami mieszającymi - nie ubijającymi gdyż możemy rozdrobnić przez to czekoladę i orzechy lub zepsuć mikser - ciasto jest gęste. Ja wybrałam sposób ręczny - łyżką.
Przełożyć do przygotowanej formy.
Wstawić na środkową półkę gorącego piekarnika i piec przez 60-75 minut.
Przed wyjęciem z piekarnika upewnić się, że ciasto jest upieczone (najlepiej wykałaczką- wbita w środek ciasta po wyjęciu powinna być czysta).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz