wtorek, 30 października 2012

Odchudzone ruskie

Więcej na ten temat tuuuu - polecam tego bloga całym sercem, niektórym pewnie się otworzą oczy :)
A pierogi bardzo smaczne i zapychające. Nie byłabym sobą gdybym nie zmieniła nieco przepisu.





Składniki na ciasto: 
210 g mąki pełnoziarnistej
70ml gorącej wody wody
½ łyżeczki soli,
mąka żytnia do podsypywania

Składniki:
270g kulka chudego białego sera,
ziemniaki 400 g,
<200g cebula,
przyprawy, w szczególności pieprz i dużo soli.


''Do miski wsypujemy mąkę z solą i wlewamy gorącą wodę jednocześnie mieszając mąkę łyżką. Jak już się mąka połączy lekko z wodą, to wyrabiamy ciasto ręką. Te proporcje są na dość twarde ciasto, bo zależało mi na tym, żeby je porządnie i cienko rozwałkować. Miękkie nie może być zbyć cienkie, bo się podczas sklejania rozrywa, dlatego na potrzeby dietetyczne zrobiłam twarde, co nie ma wpływu na smak później, bo po ugotowaniu są bardzo smaczne. Zatem jak już ciasto mamy wyrobione, to je bardzo cienko wałkujemy, ja doszłam myślę do 1-2mm.''
Ziemniaki gotujemy w mundurkach, bo są smaczniejsze i zachowują więcej składników odżywczych, biały ser używamy chudy. Cebulę kroimy w kosteczkę i dusimy na patelni *(aż do zupełnej miękkości). Ugotowane ziemniaki, ser i cebulę ubijamy tłuczkiem na gładką masę i przyprawiamy (wolałam trochę powalczyć blenderem żyrafą). Mam taką zasadę do farszu, że jak już uznaję, że jest dobrze przyprawiony, to dodaję jeszcze ½ łyżeczki soli, żeby był lekko przesolony, bo przy gotowaniu trochę tej soli traci i akurat wychodzi taki jaki miał być.''

Wrzucamy na wrzącą wodę, gotujemy szybko, bo inaczej będą za miękkie i się rozpadną. Mieszamy drewnianą łyżką żeby nie uszkodzić żadnego. Po ugotowaniu oblewamy zimną wodą (mniej się kleją) i najlepiej wmasowujemy łyżkę oliwy z oliwek.
Gdybym nalepiła więcej pewnie poszłyby do zamrażarki, a tak zostałam z pustymi rękami.

*w nawiasach moje dopiski.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz