czwartek, 28 czerwca 2012

Gnocchi ze szpinakiem i ricottą

 Nie cierpię was kluseczki! :)
Miałam z nimi takie same problemy jak i z moskalami, które kocham. Mąki jakby zawsze za mało i ta obawa, że coś nie pójdzie np. w garnku podczas gotowania zrobi się jedna wielka pulpa.Wszystko przez to że już nie zdzierżyłam i zrobiłam je z jeszcze ciepłych ziemniaków. Mogłam je pociąć jak zwykłe kopytka i się nie martwić, ale trzeba utrudniać sobie życie i polepić. Trochę roboty jest ale za to jakie dziecinnie proste!
Są mięciutkie - nie ma porównania, polskie kopytka są mniej delikatne. Nieźle zapychają żołądek i odnajdują wielbicieli niemal w każdym pomimo że nie są wyszukane. Ot, takie danie dla każdego chłopa (oprócz tej zieleniny).

 Składniki:
1 kg ziemniaków,
400 g mąki (w każdym przepisie podają 200 g, ale z tego to mogłabym zrobić kładzione kluski..)
sól,
opakowanie szpinaku (brykiet),
2 ząbki czosnku,
250 g sera ricotta,
pół cebuli (leżała już nieco smętna, więc trzeba było ją zużyć),
200 g śmietanki 30%,
przyprawy,
masło do smażenia.

Ziemniaki - najlepiej żeby były białe, mączne (ja niestety takich nie znalazłam i są żółte) - ugotować w mundurkach. Po ugotowaniu obrać ze skórki, jak tylko trochę ostygną. Następnie przecisnąć przez praskę lub ugnieść tłuczkiem. Wydaje mi się że najlepiej to zrobić dzień wcześniej, nie tak jak ja za świeżych. A może to zależy od gatunku ziemniaków? Moje bynajmniej były kleiste, a gotowałam tak żeby się nie rozpadały!
Do ziemniaków dodawać stopniowo mąkę i zagniatać ciasto. Na stolnicy wyrobić 1,5 cm wałeczki i podzielić je na 3cm kluski, akurat na raz do buzi. Można na nich robić kreseczki za pomocą widelca, jednak ja z tego zrezygnowałam. Wrzucać na wrzącą, osoloną wodę. Mieszać drewnianą łyżką, aby ich zbytnio nie skrzywdzić. Kiedy zobaczymy wypływającą na wierzch kluseczkę wyławiamy łyżką cedzakową. Gotują się błyskawicznie, tak jak świeżo zrobiony makaron, więc ciągle trzeba ich doglądać.


Szpinak wrzucić na patelnie do rozmrożenia, dodać trochę masła, cebulę i czosnek, doprawić (dużo soli). Następnie wrzucić ricottę i zalać śmietanką. Podgrzewać na małym ogniu aż sos się przetrawi, a śmietanka 'wyparuje'.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz